Kontakt/Support
Felanmälan
Har du problem med din tjänst ska du alltid vända dig till leverantören av tjänsten. Visar det sig att orsaken till problemen beror på fiberförbindelsen är det leverantören som anmäler detta till ÖSAB för åtgärd.
Tänk på att de flesta leverantörer har driftinformation på sina respektive sidor som många gånger innehåller upplysningar om pågående störningar.
Är du företag eller operatör och hyr svartfiberförbindelse kontaktar du ÖSAB via de kontaktvägar du erhållit vid avtalstecknande. Du kan även maila in din felanmälan genom att klicka här - då öppnas ett nytt fönster med din mailklient.
Gäller det akuta fel eller skador på ÖSAB:s kablar eller kopplingsskåp ber vi dig kontakta vårt journummer 08‑540 819 97. Observera att detta nummer endast gäller vid akuta fel/skador på kablar.
Fungerar inte din tjänst ska du alltid vända dig till din leverantör.
Nedan ser du kontaktvägar till några av de leverantörer som finns etablerade i stadsnätet.
Kontakt
Kontakta Österåkers Stadsnät på 08-5500 4850 där du kan få hjälp med att fiberansluta din fastighet. Är du redan ansluten och har frågor kring din installation eller allmänna frågor är du också välkommen att höra av dig. Har du frågor om tjänster, befintliga eller nya hänvisar vi till din aktuella tjänsteleverantör då vi inte kan hjälpa dig med frågor kring tjänster.
E-post: info@osterakersstadsnat.se
Företag/operatör
Är du företag/operatör och vill ansluta din fastighet? För anslutning till fibernätet eller för att hyra svartfiberförbindelser av ÖSAB, kontakta Thomas Bååthe -thomas.baathe@armadafast.se
Har du frågor om pågående installation från ÖSAB eller säljrelaterade frågor? Kontakta Roland Höglund - roland@osterakersstadsnat.se
Har du frågor kring din faktura från ÖSAB? Armada Fastighets AB hanterar ekonomi och administration åt ÖSAB, maila ekonomi@osterakersstadsnat.se.
GDPR
Hur Österåkers Stadsnät AB behandlar dina personuppgifter finner du genom att klicka här, då öppnas ett pdf-dokument om hur dina personuppgifter behandlas.
Har du fiber från Österåkers Stadsnät och behöver beställa en tjänst?
Klicka här för att komma till beställningsportalen.
Har du problem med din tjänst eller upplever driftstörning?
Vänd dig i första hand till din tjänsteleverantör.
Vill du teckna en tjänst - kontakta Global Connect:
Oavsett vilken lösning du har idag på bredband, telefoni och TV så är du välkommen att titta närmare på utbudet i Global Connects öppna nät.
Jämför! – Du kanske kan få en snabbare hastighet till ett billigare pris eller ett utökat TV-utbud.
Vi har hastigheter upp till 1 Gbit/s och många olika leverantörer och paket att välja bland.
På vår portal globalconnect.se/osterakersstadsnat kan du beställa tjänst från någon av våra leverantörer.
Önskar du hjälp med din beställning kontakta vår kundtjänst på 0200-43 00 00.
Övrigt
För utsättning av kablar finns vi med på Ledningskollen och hänvisar frågor kring utsättning dit.
ÖSAB anlitar företaget BRS Networks för både installation och service. Du kan därmed bli kontaktad av dem i samband med installation/felanmälan.
Är du privatkund med en fiberanslutning som du vill beställa tjänster till? Vänligen kontakta den leverantör du vill beställa tjänster ifrån, ÖSAB kan inte hjälpa till med att teckna abonnemang för internet och andra tjänster.
Om du bor i villa och har anslutits till det fiberoptiska stamnätet:
Klicka här för att öppna ett pdf-dokument om fiberinstallation exklusive internet (IP-Only)
Klicka här för att öppna ett pdf-dokument om fiberinstallation exklusive internet (X-Akt)
Om du tillhör en BRF och har anslutits till det fiberoptiska stamnätet:
Klicka här för att öppna ett pdf-dokument om fiberinstallation exklusive internet (IP-Only)
Klicka här för att öppna ett pdf-dokument om fiberinstallation exklusive internet (X-Akt)