Kontakt/Support

Felanmälan

Har du problem med din tjänst ska du alltid vända dig till leverantören av tjänsten. Visar det sig att orsaken till problemen beror på fiberförbindelsen är det leverantören som anmäler detta till ÖSAB för åtgärd.

Tänk på att de flesta leverantörer har driftinformation på sina respektive sidor som många gånger innehåller upplysningar om pågående störningar.

Är du företag eller operatör och hyr svartfiberförbindelse kontaktar du ÖSAB via de kontaktvägar du erhållit vid avtalstecknande. Du kan även maila in din felanmälan genom att klicka här - då öppnas ett nytt fönster med din mailklient.

Gäller det akuta fel eller skador på ÖSAB:s kablar eller kopplingsskåp ber vi dig kontakta vårt journummer 08‑540 819 97. Observera att detta nummer endast gäller vid akuta fel/skador på kablar.

Fungerar inte din tjänst ska du alltid vända dig till din leverantör.

Nedan ser du kontaktvägar till några av de leverantörer som finns etablerade i stadsnätet.

Kontakt

Kontakta Österåkers Stadsnät på 08-5500 4850 där du kan få hjälp med att fiberansluta din fastighet. Är du redan ansluten och har frågor kring din installation, ekonomi eller allmänna frågor är du också välkommen att höra av dig. Har du frågor om tjänster, befintliga eller nya hänvisar vi till din aktuella tjänsteleverantör då vi inte kan hjälpa dig med frågor kring tjänster.

E-post: info@osterakersstadsnat.se

Företag/operatör

Är du företag/operatör och vill ansluta din fastighet? För anslutning till fibernätet eller för att hyra svartfiberförbindelser av ÖSAB, kontakta Thomas Bååthe -thomas.baathe@armadafast.se

Har du frågor om pågående installation från ÖSAB eller säljrelaterade frågor? Kontakta Roland Höglund - roland@osterakersstadsnat.se

GDPR

Hur Österåkers Stadsnät AB behandlar dina personuppgifter finner du genom att klicka här, då öppnas ett pdf-dokument om hur dina personuppgifter behandlas.

Global Connect logga

Har du fiber från Österåkers Stadsnät och behöver beställa en tjänst?

Din bostad är ansluten till Österåkers Stadsnät via Globel Connect. Vi är kommunikationsoperatör av bredbandstjänster och erbjuder dig ett öppet nät, där det är du själv som väljer den eller de tjänster som passar just dig.

Valfrihet när den är som bäst.

Oavsett vilken lösning du har idag på bredband, telefoni och TV så är du välkommen att titta närmare på utbudet i Global Connects öppna nät.
Jämför! – Du kanske kan få en snabbare hastighet till ett billigare pris eller ett utökat TV-utbud.

Vi har hastigheter upp till 1 Gbit/s och många olika leverantörer och paket att välja bland.

På vår portal globalconnect.se kan du beställa tjänst från någon av våra leverantörer (kräver Bank-ID).

Vill du ha lite hjälp att hitta rätt tjänst och leverantör? SMSa BREDBAND till 72 660 så ringer vi upp dig.

Saknar du Bank-ID eller vill ha hjälp att beställa kan du även kontakta oss direkt på 0200-43 00 00.

Internet, TV och telefoni

Oavsett vilken lösning du har idag på bredband, telefoni och TV så är du välkommen att titta närmare på utbudet i vårt öppna nät. Besök vår portal globalconnect.se/osterakersstadsnat och jämför mellan alla våra olika tjänsteleverantörer och deras tjänster för att hitta den lösning som passar ditt behov bäst. Du kanske kan få en snabbare hastighet till ett billigare pris eller ett utökat TV-utbud.

TV- och telefonitjänster går att beställa, men inte aktivera via portalen eftersom dessa tjänster kräver en telefonidosa och TV-box för att fungera. Beställ gärna dessa tjänster direkt från den leverantör du vill ha och i god tid då det kan ta 10 arbetsdagar eller mer innan dosa och TV-box levereras.

Har du problem med din tjänst eller upplever driftstörning?

Vänd dig i första hand till din tjänsteleverantör.

Driftinformation: globalconnect.se/driftinformation

Med vänlig hälsning

Global Connect

Övrigt

För utsättning av kablar finns vi med på Ledningskollen och hänvisar frågor kring utsättning dit.

ÖSAB anlitar företaget BRS Networks för både installation och service. Du kan därmed bli kontaktad av dem i samband med installation/felanmälan.

Är du privatkund med en fiberanslutning som du vill beställa tjänster till? Vänligen kontakta den leverantör du vill beställa tjänster ifrån, ÖSAB kan inte hjälpa till med att teckna abonnemang för internet och andra tjänster.

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles sekretesspolicy och användarvillkor gäller.

Tack för ditt meddelande